جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مایکروسافت از شما می خواهد که دیگر از گذرواژه ها برای برنامه ها و خدمات خود استفاده نکنید

پسورد را کنار بگذارید!


سال هاست که شرکت ها و کنسرسیوم ها از طریق کلیدهای امنیتی و برنامه های احراز هویت علیه رمزهای عبور جنگ می کنند. مایکروسافت با اجازه دادن به شما برای حذف کل رمز عبور از حساب خود ، یک قدم دیگر به سوی آینده ای بدون رمز عبور برداشته است – بنابراین برای ورود به سیستم ویندوز ، ایمیل یا Outlook نیازی به آن ندارید.

این شرکت گزینه هایی برای ورود جایگزین مانند برنامه احراز هویت یا کلیدهای امنیتی فیزیکی ارائه می دهد. اگر می خواهید با آنها همراه شوید ، می توانید رمز عبور خود را به طور کامل حذف کنید.  در لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز ، می توانید از تشخیص چهره Windows Hello یا ورود به سیستم با اثر انگشت برای جلوگیری از دردسر به خاطر سپردن گذرواژه ها استفاده کنید.

در اینجا نحوه حذف رمز عبور از حساب خود آورده شده است:

  • ابتدا مطمئن شوید که برنامه Microsoft Authenticator را بر روی گوشی خود نصب کرده و با حساب خود پیوند داده اید.
  • برای ورود به حساب کاربری خود به آدرس accounts.microsoft.com بروید.
  • به امنیت> گزینه های امنیتی پیشرفته  بروید و به قسمت Addition security بروید.
  • گزینه حساب بدون رمز را روشن کنید و مراحل روی صفحه را دنبال کنید.

پس از اتمام تمام مراحل ، رمز عبور شما حذف می شود و یک چیز کمتر برای به خاطر سپردن خواهید داشت. پس از آن ، می توانید از هر یک از روش های جایگزین ذکر شده در بالا برای ورود به حساب Microsoft خود استفاده کنید.

گذرواژه ها یک مشکل امنیتی بزرگ هستند زیرا شما باید آنها را به اندازه کافی پیچیده و ایمن کنید ، آنها را به خاطر بسپارید و حتی آنها را به طور مرتب تغییر دهید.

حتی اگر از مدیر رمز عبور برای ذخیره اطلاعات کاربری خود استفاده می کنید ، برخی از این موانع مانند تغییر منظم آنها می تواند روند را آزاردهنده کند. بنابراین بهتر است به روش های بدون رمز عادت کنید. ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد ، اما پاداش این که مجبور نباشید در هنگام افزایش امنیت در حساب خود ، با گذرواژه ها مشکل داشته باشید ، ارزش این کار را دارد.

ویژگی فاقد رمز عبور مایکروسافت طی هفته های آینده برای همه حساب های سراسر جهان در دسترس قرار می گیرد. سایر شرکت ها نیز باید از این روش پیروی

 کنند و یک تجربه ورود به سیستم بدون رمز عبور ایجاد کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on print

آخرین مطالب

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *