یکشنبه , ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵ کتاب که به توصیه‌ی بیل گیتس باید بخوانید

مطالعه‌ی منظم کتاب، قدرت مغز شما را افزایش می‌دهد. هرچه بیشتر مطالعه کنید، دانش، هوش و ظرفیت شما برای درک مسائل بالاتر می‌رود. درواقع افرادی که کتاب می‌خوانند دارای قدرت تخیل، دانش و واژگان بیشتری هستند. یک کتاب خوب می‌تواند با فعال کردن ناحیه‌ای از مغز انسان به نام هیپوکمپوس که با حافظه‌ی‌ رویدادی شخص سروکار دارد، باعث شود خواننده همه‌چیز را در ذهنش به‌وضوح متصور شود. درست مانند ورزش و دویدن روزانه و منظم که برای سیستم قلبی عروقی بسیار خوب است، مطالعه‌ی منظم، عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد. تقریبا همه‌ی ما درباره‌ی «بیل گیتس»، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و پیشگام انقلاب رایانه در سراسر جهان می‌دانیم. بیل گیتس زمان زیادی را صرف مطالعه می‌کند. اگر قفسه‌ی کتاب بیل گیتس می‌توانست صحبت کند، در مورد چگونگی ایجاد یک جامعه‌ی بهتر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت.

بیل گیتس بیان می‌کند که در روزهای سخت، کتاب‌ها به او آرامش بخشیده‌اند. او از همان سنین جوانی مشتاق خواندن کتاب بوده است. او آثار غیرداستانی زیادی می‌خواند و تامل در آنچه می‌خوانیم را مهم می‌داند.

بیوگرافی بیل گیتسبیل گیتس

بیل گیتس با نام کامل ویلیام هنری گیتس سوم، ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل واشنگتن متولد شد. گیتس برنامه‌نویس و کارآفرین آمریکایی و بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد در جهان است.

گیتس در خانواده‌ای بسیار حامی بزرگ شد که علاقه‌ی او به کامپیوتر را که دیدند، از همان سنین پایین او را بسیار تشویق و حمایت کردند. پدرش «ویلیام اچ. گیتس پدر» وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل و مادرش «مری گیتس» معلم مدرسه و رئیس صندوق بین‌المللی یونایتد بود.

گیتس در کودکی ساعت‌های زیادی را صرف تفکر در مورد کتاب‌های مرجع مانند دایره‌المعارف می‌کرد. وقتی ۱۳ ساله شد، به مدرسه‌ی خصوصی و مخصوص نخبگان به نام «لیک ساید» رفت و اولین برنامه‌ی نرم‌افزاری خود را در این مدرسه نوشت.

گیتس سال ۱۹۷۳ از لیک ساید فارغ‌التحصیل شد و پاییز سال ۱۹۷۳ در دانشگاه هاروارد ثبت‌نام کرد. او در ابتدا در رشته‌ی حقوق مشغول به تحصیل شد ولی سال ۱۹۷۵ تحصیلات خود را رها کرد و تجارتش را از طریق نوآوری فناورانه، استراتژی کسب‌وکار و تاکتیک‌های تجاری تهاجمی مایکروسافت با شریک تجاری‌اش پل آلن آغاز کرد.

او در فوریه‌ی سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که از سمت خود به‌عنوان رئیس مایکروسافت کناره‌گیری می‌کند تا بر کارهای خیریه در بنیاد خودش به نام بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» تمرکز کند.

بیل گیتس تاکنون کتاب‌های زیادی برای مطالعه معرفی کرده است. در ادامه‌ی این مطلب ۵ عنوان از کتاب‌های پیشنهادی بیل گیتس را معرفی کرده‌ایم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on print

آخرین مطالب

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *